Gick vilse idag

I fredags efter Financial Management lektionen åkte vi in till området Jing An i centrum och käkade på en Japansk restaurang. KANON! Man satt i en halvmåne runt en stek platta och beställde in färska råvaror som "vår" kock sen stekte och portionerade ut. Nötkött, fisk, skaldjur, pasta, banan, grönsaker, mm. Ät och drick så mycket du vill för 150.- David, Christina och Anna, BOKAT!

En kille från JIBS studerar på ett annat universitet här och han hade med sig 5 jänkare. Jätte trevliga! De var som tagna ur en amerikansk college rulle. Den feta roliga killen, blondinen, hackkycklingen och den smarta/nörden.
Efter käket så åkte vi på fest hemma hos en fransman och en canadick. Sen vidare till ett uteställe som va riktigt fint.
...jo just d...jag gick vilse idag. Skulle bara ut och köpa en banan. Till sist kom jag till en motorväg som gick ovan mark där ett gäng kineser stod under och tog skydd mot regnet. Så jag frågade en polis där om vägen, eller fråga va väl att ta i, visade en bild på dorm byggnaden skrivet på kinesiska. Iaf, banan köpet tog 1.20h. Det är stort här! Kunde skrikit på en taxi med tanke på att det kostar 10.- men ville röra på mig lite.
Imon ska jag till stan och köpa en kamera så jag kan fota och lägga upp mer bilder, lovat Anna. Mitt första bild tema blir djur som är på väg att tillagas, sorry vegetarianer. (såg världens största padda igår som en dam stod och rensade)
Ha de!

Kommentarer

Postat av: Elin

En banan var inte jättelätt att få tag på, men det var jättekul att läsa ditt inlägg. En bra kamera tycker jag absolut du skall köpa, det måste vara himmelriket för fotografer :) Ser fram emot många bilder med nya kameran...

Postat av: Anna H

Låter som att du har det bra Erik.

Kändes konstigt att lämna dig på flygplatsen, vi hade megakö in till flyget, så hann varken äta eller dricka.. utan bara direkt till gaten :( Men new york var fantastiskt.



Ser fram emot att läsa med vad som händer hos dig, och att få se lite fler bilder. Antar att anna kommer att skryta med en ny jacka snart. :)



Hoppas du har det toppen.

Vi tar hand om din tjej här hemma.. mathias säger att det är ok om hon sover mellan oss :) Tror jag sover över hos henne istället. ¨

kram

Postat av: Anna

Nu så börjar du få lite mer info i dina inlägg darling, roligt! :) Hur gick det med kameraköpet? Glömde fråga när jag ringde dig innan..

PUSS!!

Postat av: Erik Lundmark

Kul med kommentarer från er tjejer : )



Ni får leva med slafsiga texter och taskiga bilder, ska ni ha skön läsning får ni läsa annasfina blogg : )



Köpte ingen kamera, kunde inte bestämma mig. Nytt försök idag efter att jag röstat på ambassaden.



Kul att höra om N.Y hörnis. Hälsa Mathias!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback