Kyligt

På två dagar gick det från 20-23 grader till 13-16 grader...brrr.

Var på Fake marknaden igår och skulle ladda upp med kläder och skor inför vintern men blev kräsen så det blev bara inköp som ska skickas hem till familjen.
Inget nytt, plugg, jagar städtanter som inte kommer på rätt dagar.
Hämtade en skjorta nyligen hos skräddaren, blev bra. Skulle vilja beställa en kostym men det känns som att man måste lägga ner lite tid på de...kanske senare.
Bengan och Lotta åker till Peking om 2 veckor och jag tror att vi, av slumpen, kommer vara där samtidigt under ett dygn innan jag åker tillbaka till Shanghai. Vore trevligt att träffa!
Rastlös! Får inte in mer i skallen så en runda på cykeln till ett nytt område som ska utforskas passar bra nu.
Hörs!
Så här ser det ut precis nu; onsdagen 27 oktober kl. 11.50

Kommentarer

Postat av: Anna H

Hej erik.

Det är så roligt att läsa vad du gör. Vi saknar dig här hemma. längtar tills vi kan ha parmiddag igen. Anna fick träffa mathias i fredags, annars håller han sig borta nu när inte du är med :).. så antar att han saknar dig i ert förhållande :)



Vad roligt med Fake market. :) Vad jag längtar tillbaka. Köpte så fin klocka och sminkväska där. Men jag ska tänka ut en låååång lista som anna kan ta med sig och shoppa till mig. Hoppas hon inte ska shoppa för mycket själv.. utan att hon har plats i väskan hem med mina saker :) Men bra att du har stenkoll på all shopping nu, så att hon kan göra snabba inköp sen. Hon kommer väll att springa i alla butikerna när du är i skolan. :)



Vad roligt att mamma och brodern kommer ner. Förstår att det måste kännas nu.:) Och att ni ska till peking. Om jag fick lämna 2 tips så skulle jag säga:

01. Förbjudna staden. Gå dit tidigt på morgonen, men inte genom huvudentrén från himmelska fridens torg. Utan på andra sida, norr borde det bli. Där finns en park med en hög kulle. Folk gör sin gymnasitk och sånt kinesiskt här... jättefint. Högst upp på kullen finns ett tempel med utsikt över förbjudna staden. när solen går upp så glimmar det i guldtaken.. så fint. Sen går ni ner från kulle och in till staden. Då kommer ni inte in med alla turister, utan möter dem på halva vägen... vilket gör att ni får en mycket bättre upplevelse :)



02: Vandring kinesiska muren. Ta en busstur ut till Jinshanling, 12 mil utanför Peking. Där finns en vandring som är 1 mil på muren. Tar ca 4 timmar... men är värt det.



Hoppas du har det toppen erik.

Jag myser med tullan och anna här hemma tills du kommer hem.

Antar att du kommer att få en röd halsduk i julklapp av anna.. :)



kram

Postat av: Anna

Ååååå! Börjar bli segt nu darling. Längtar ihjäl mig :(



Postat av: lundi

TACK för tipsen Anna H!! : )



Kul att Ni läser bloggen, även om det kanske inte är den mest intressanta i blogg världen. Lär mig!



Ta hand om Er så hörs vi!



(Anna J, tänk så här: uppladdningen inför resan är roligare än baksmällan efter den. Hi hi)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback