En underlig dag!

Vaknade sliten efter en lång dag/kväll/natt igår. Det var lyckat föresten. Vi började med bowling, som gick sådär för mig, sen åkte vi vidare till stans bästa Thai ställe, Thai Coconut. Underbart gott! Eller hur morsan/brorsan?

Runt 22 - tiden trillade det in folk på förfest, och när drickat var slut drog vi ut i Shanghai´s nattliv. Ett bra sådant!
Hoppade upp på hojjen i förmiddags för att utforska en stadsdel. I hissen träffade jag en snubbe som skulle gifta sig. Han var toknervös : )
Fick reda på hur ett giftermål går till i Kina. Bland annat att de bränner av ett jäkla gäng med smällare. Vilket de gjorde på innergården. Fy f*n va det small!
Ja ja, när jag cyklat ett tag ringde Anton och berättade att Sean, "casting director assistant killen" mejlat och undrade om vi ville komma på audition. Jag parkerade cykeln och hoppade in i en taxi.
Väl framme så möttes vi av en kille som filmade, en tolk och Sean. En annan "skådis" som sökte en roll var också där. Vi satte oss ner och fyllde i ett formulär inne i ett tomt rum samtidigt som "skådisen" blev filmad när han körde en "kata". Alltså en serie med slag och sparkar, Kung Fu. Ha ha ha! Han var kung när han hoppade runt i det där lilla rummet. Han som filmade hade en liten HandyCam. Efter hans "uppvisning" bjöds det på cigg. Tackade först nej vilket inte var så uppskattat. Då slog det mig att det är otrevligt att inte tacka ja när någon bjuder på dricka eller cigg. Så jag stod där med mina rumskompisar och dessa filmsnubbar i en ring och rökte.
Tillslut var det min tur att ställa sig framför kameran. Presenterade mig själv en kort stund för att de skulle höra engelska kunskaperna. Eftersom ingen av oss kan rida eller utöva Kung Fu särkilt bra, så var detta allt.
De var väldigt nöjda med oss men ett dilemma är att vi åker hem innan filmen är färdig filmad.
Återstår att se om de ringer i december : )
Ikväll blir jag hemma. Film och en massa mat. De andra ska ut igen. Jag är för gammal för att hänga med i deras tempo.
Såg precis en film, Machete. Ren slakt blandat med humor och en massa kända skådisar! Inget för mesar! : )



På återseende!

Kommentarer

Postat av: Björn.Lindström

Hur mår du egentligen???

tänk att vi har lyckats hitta Dig på bloggen.

Vilken grej! Du ska veta att vi tänker på Dig och hur du har det. Trevligt att läsa om Din vistelse

i Shanghai.

Jag jobbar min sista vecka nu och sen ska jag bara ha trevligt.

sköt om Dig, vi ses till sommaren.

Björn o Berith.

Postat av: Erik

Hej på Er!

Allt är bra och jag trivs väldigt bra. Skolan är okej, mycket fritid.

Behagligt klimat och billigt att handla, vad mer kan man begära.



Skönt med ett break och att jag fick umgås med David och Christina för ett par veckor sedan. Mycket trevligt!



Tiden rusar fram och snart kommer Anna hit, 6 jan, vilket jag ser fram emot.



Ha det bra!

Postat av: Anna

Åh min filmstjärna ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback