SNÖ!

Jomen visst...vi kanske får en vit jul här med. Nää, men idag snöade det för första gången i, hmmm, höst blir det väl : )

Det var vitt på gräset och på taken. Invånarna här kör med paraply när det snöar.
Annars är det inte så mycket nytt som händer. Varit i skolan idag, där fick jag reda på att vi kan ta med oss datorn med alla "slides" från föreläsningarna, boken och anteckningar till tentan i kursen Cross Culture Management. Men vad hjälper det om man inte följt med överhuvudtaget : / ...väldigt speciell lärare. Man märker inte när han skiftar mellan engelska och kinesiska så jag brukar studera kinesiska glosor el tecken på hans föreläsningar.
Kanske nämnt det tidigare, min kompis Fan Yang i Jönköping skrev in ett kinesiskt namn i mina blanketter när jag sökte till Jiao Tong. Detta förföljer mig nu, på ett roligt sätt. Läraren i kinesiska frågade härom veckan vilka kinesiska namn vi har. Det var ju inte så många som hade det, vilket var rätt så väntat.
Men hon tittade på mig och frågade:
-"Erik, vilket kinesnamn har du?"
-"Ööhhh, INGET"
-"Jo!, säger hon!"
-"Nej!"
-"I mina papper står det Longdemake Airuike"
Tror ni alla började skratta då...




Vilka grå trista bilder! Blir bättring till helgen!
Hej då!

Kommentarer

Postat av: Anna

Hahaha!! Det låter ju som ditt namn ju, när man säger det. Ditt namn med kines-brytning, hihi! :)



Fint med snö, skönt att du inte behöver vänta ända till februari för det. Puss älskling. 19 dar kvar nu...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback